sobota, 27 lutego 2016

"Pretty Little Liars", czyli coś o Kłamczuchach...

Witajcie misiaczki!
Dzisiaj powracam do was z kolejną recenzją serialu.
W tym poście pod lupę weźmiemy "Pretty Little Liars", w polskim tłumaczeniu "Słodkie Kłamstewka".
Recenzja serialu, którego pokochałam już od połowy pierwszego odcinka.





Dla tych, którzy nigdy nie słyszeli o serialu krótkie streszczenie:
"PLL" jest to amerykański serial dramatyczny powstały na podstawie książek autorstwa Sary Shepard o tym samym tytule. Jest to historia czterech dziewczyn – Arii, Spencer, Hanny oraz Emily – których przyjaźń skończyła się po zaginięciu "królowej" ich paczki – Alison. Po roku poszukiwań zostaje odnalezione ciało Ali. Po pogrzebie cała czwórka zaczyna dostawać esemesy od osoby, która podpisuje się jako "A". Osoba ta grozi, że zdradzi wszystkie ich sekrety, a nawet te, o których wiedzieć mogła tylko Alison. Ponad to dziewczyny są podejrzane o morderstwo przyjaciółki. Rosewood to małe miasteczko – nikt nie podejrzewał, że kryje ono tak wiele tajemnic i to właśnie tu rozgrywa się cała akcja serialu. "A" obserwuje każdy ruch dziewczyn. Czy kiedyś wyda się kim jest owe "A"?





Śledząc losy dziewczyn, już przez sześć sezonów, mogę odpowiedzieć a pytanie: "Co jest takiego fascynującego w tym serialu?". Otóż uważam, że historia ta oprócz głównego wątku z prześladowcą porusza różne inne problemy nastolatków, m.in. cierpienie, strach, niepewność, ale też miłość i przyjaźń. Nie tylko miłości nastolatków chłopak-dziewczyna, ale też miłości lesbijskiej i miłości nauczyciel-uczeń.
Główny wątek historii trzyma w napięciu aż do połowy szóstego sezonu, gdzie nareszcie możemy dowiedzieć się kim jest "A", ale przed tym czeka nas bardzo dużo zadziwiających, czasami przerażających lub wprawiających w płacz scen.
Szczerze powiedziawszy ja sama gdzieś od połowy czwartego sezonu miałam podejrzenia kim jest "A" i nie zawiodłam się, ale wiedziałam to ze spojlerów z książki. Gdybym nie usłyszała o tych spojlerach to pewnie byłabym zaskoczona i skołowana. Uważam, że twórcy specjalnie mącili w serialu, by tak szybko nie okazało się kim jest "A".





W serialu powstało bardzo dużo ship'ów. Jednym z moich ulubionych jest oczywiście Ezria, którą można poznać już w pierwszym odcinku. Nie powiem Lucy i Ian wspaniale odgrywają swoje role i ich sceny chwytają za serce.  (Olcia mrugam do cb, wiesz o co chodzi)






Podsumowując (chociaż recenzja jest bardzo krótka) uważam, że serial trafi do dużej ilości społeczeństwa, niezależnie od płci i wieku.
 MOJA OCENA: 9/10



A wy? Widzieliście "Pretty Little Liars"? A może czytaliście książkę? Czekam na wasze odpowiedzi w komentarzach :)
Tymczasem obczajcie promo pierwszego odcinka!


I pamiętajcie "A" patrzy...


17 komentarzy:

  1. Awwwww! Kocham, kocham, kocham! Serial jest zakręcony jak świński ogon i głownie za to go kocham xD
    Ja mam tylko nadzieję na jedno: Ezria! Moje ulubiona para ma być znowu razem bo Olcia będzie zła i smutna!
    Co z tego, że wiemy kim jest "A", skoro już są nowe shity xD
    Pozderki :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Czyli już wiesz kim jest A?
    I nic mi nie mówisz?!
    A ja ci powiedziałam samą wiesz o czym...
    PS Fajna recenzja.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem.. Wiem... A może nie wiem... Już sama nie wiem xD

      Usuń
  3. Obejrzałam kiedyś kilka pierwszych odcinków i jakoś nieszczególnie przypadł mi do gustu. Wolę Supernatural i American Horror Story - bardziej mroczne klimaty :D Świetny blog!

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam PLL <3 osobiście bardzie wolę książkę ale kilka wątków w serialu jest mega

    http://franiawilliams.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Mnie jakoś nie ciągnie do takich seriali, ale mimo wszystko bardzo ciekawa recenzja, jak kiedyś nastąpi taki moment, że będę chciała zobaczyć coś w tym stylu, na pewno zdecyduje sie na ten serial :)

    http://moja-pasja-agata.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Jejku! Kocham ten serial <3

    Obejrzałam wszystkie sezony i ciągle jestem na bierząco

    OdpowiedzUsuń
  7. Ten serial jest świetny! I recenzja również 😃

    OdpowiedzUsuń
  8. Kocham go, mam niestety zaległość z 5 odcinków ;c
    olusiek-blog.blogspot.com- klik!

    OdpowiedzUsuń
  9. Lubię oglądać seriale :) Może ten też przypadnie mi do gustu :)Może wspólna obserwacja? Zaobserwuj jeśli sie zgadzasz, a ja się odwdzięczę :) Zależy mi na prawdziwych obserwatorach:)
    http://catch-a-glimpse.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  11. Najlepszy serial na świecie!
    Oglądam od pierwszego sezonu i cały czas mnie zaskakuje ♥

    Zapraszam, http://xdowhatyoulove.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Dzisiaj zaczynam oglądać ten serial. Z opinii wydaje się meega fajny.
    http://kammsi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Matko! Zaczęłam oglądać ten serial jak go wydawali i zostałam do dzisiaj! Najlepszy, jaki powstał :3

    OdpowiedzUsuń
  14. Jeden z moich ulubionych seriali ! :D Aria zdecydowanie wygrywa, niezmiernie się utożsamiam się z nią. A jeśli chodzi o paring..to Haleb forever ! <3

    Mój blog - klik!

    OdpowiedzUsuń