niedziela, 15 maja 2016

Jakie tajemnice skrywa magiczny las?

Hej kochani!
Witam was serdecznie w niedzielny wieczór, przepraszam, że post pojawił się dopiero tera, ale w ciągu tego weekendu miałam tak dużo rzeczy na głowie, że nie zdążyłam się wyrobić.
Drugi post w miesiącu to FILM.
Co dla Was dzisiaj przygotowałam?
CHCIAŁABYM BYŚCIE DO CZYTANIA POSTU WŁĄCZYLI TO: <LINK>



"Tajemnice lasu" (ang. "Into the Woods") – amerykański muzyczny film fantasy z 2014 w reżyserii Roba Marshalla, inspirowany baśniami takimi jak Jaś i magiczna fasola, Czerwony Kapturek, Roszpunka i Kopciuszek. Film stanowi kinową adaptację broadwayowskiego musicalu "Into the Woods" autorstwa Jamesa Lapine (również scenarzysty filmu) i kompozytora Stephena Sondheima. Wyróżniony m.in. trzema nominacjami do Oscarów oraz Satelitą dla najlepszej obsady filmowej.


Co do fabuły:
"Tajemnice lasu" to trzy baśniowe historie, które zostają splecione w jedną opowieść za sprawą postaci piekarza i jego pięknej żony. Wisi nad nimi klątwa rzucona przez mieszkającą po sąsiedzku wiedźmę. Teraz jednak nadarza się okazja na przerwanie złego losu. Muszą jedynie w ciągu trzech dni znaleźć kilka przedmiotów, których żąda czarownica (białą krowę, złoty pantofelek, czerwony płaszcz, włosy w kolorze kukurydzy). Małżonkowie w ich poszukiwaniu udają się do tytułowego tajemniczego lasu, gdzie napotykają postacie z baśni braci Grimm. W lesie spotkają młodego Jacka od magicznej fasoli, Kopciuszka i jej czarującego (choć niekoniecznie szczerego) księcia, czerwonego kapturka i głodnego wilka oraz Roszpunkę, która w końcu odkryła, czym jest miłość.



Szczerze nie wyobrażam sobie, by adaptacji "Into the woods" zrobiło inne studio niż Disney. Jest to cudowna i pełna magii opowieść, z jakich wytwórnia ta jest już znana od lat. Pod bacznym okiem Marshalla udało się stworzyć pierwszorzędne widowisko, które pozwoli nieco starszej widowni poczuć się jak dziecko, które z wypiekami na twarzy wsłuchuje się w historie o magii, miłości i przeznaczeniu. Z drugiej strony wydaje się jednak, że Disney jednak wykroczył tutaj całkiem mocno poza strefę komfortu. W "Tajemnicach lasu" są bowiem sceny dwuznacznego humoru o seksualnych podtekstach, jak również kilka całkiem brutalnych momentów. Co jednak nie jest wadą w filmie, a wręcz przeciwnie dodaje smaku całej opowieści.


Jeśli jeszcze Was nie zachęciłam, opowiem Wam o samych aktorach. Musical, czyli nie może zabraknąć cudownej Meryl Streep, która wciela się w postać złej czarownicy. Mój kochany Johnny Depp, który wcielił się w głodnego wilka, nawet goszcząc na srebrnym ekranie przez kilka minut, potrafił skraść widzom serca. Anna Kendrick ponownie udowadnia, że jest uzdolnioną wokalnie aktorką, ona za to wcieliła się w Kopciuszka.


Warto również wspomnieć o pięknej scenografii. Panująca w filmie atmosfera, dzięki przeważnie mrocznej stylistyce przywodzącej na myśl dark fantasy, dosłownie wyjęta jest ze stronic brutalnych baśni braci Grimm. Już w pierwszych scenach filmu orientujemy się, że obserwowana przez nas rzeczywistość, w której przyszło żyć bohaterom, to nie baśniowa kraina pełna cudów i dobroci, lecz brudny oraz pozbawiony złudnych nadziei świat, gdzie żyje się ciężko, a nieprzemyślane działanie może być opłakane w skutkach.


PODSUMOWUJĄC: "OSTROŻNIE Z MARZENIAMI, BO MOGĄ SIĘ SPEŁNIĆ"!

ZOSTAWIAM WAS JAK ZWYKLE Z TRAILE'EM!
CZEKAM NA WASZE OPINIE W KOMENTARZACH NA DOLE!

4 komentarze:

  1. Słyszałam o tym filmie, jednak nigdy nie miałam czasu go obejrzeć.
    Po twoim poście jednak stwierdziłam, że jednak obejrzę ten film, bo bardzo mnie zaciekawiłaś.
    I DEPP <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny post
    Słyszałam kiedyś o tym filmie ale jakoś mnie nie ciągnęło
    Teraz wiem ze warto
    Pozdrawiam
    Love-styl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. post super a film podobno bardzo fajy ...

    OdpowiedzUsuń
  4. Dużo słyszałam o nim, napewno był ciekawy! :)

    OdpowiedzUsuń