niedziela, 28 sierpnia 2016

Co by się stało gdyby zwierzęta zamieniłyby się z nami miejscami? - Serial "Zoo" [RECENZJA]

Czasami mam takie chwilowe rozkminy na temat zwierząt. My. Ludzie. Wykorzystujemy je, zamykamy w klatkach w zoo, polujemy na nie, śmiejemy się z nich podczas występów w cyrku, jemy na obiad... A gdyby tak zwierzęta powiedziały "dość!"? I chciałyby odwrócić nasze role?
Dzisiaj chciałabym przedstawić Wam serial, który niedawno odkryłam.
Na całym świecie dochodzi do niewytłumaczalnych i wcześniej niespotykanych ataków zwierząt. Jackson Oz (James Wolk) - badacz zachowań zwierząt, Chloe Tousignant (Nora Arnezeder) - agentka wywiadu, Abraham Kenyatta (Nonso Anozie) - przewodnik safari, Mitch Morgan (Billy Burke) - patolog weterynaryjny oraz Jamie Campbell (Kristen Connolly) - dziennikarka, zostają zwerbowani przez tajemniczego Delavenne'a (Carl Lumbly) w celu znalezienia przyczyny takiego zachowania i zapobiegnięcia dalszej eskalacji problemu. Grupa szybko zabiera się do pracy, gdyż zjawisko narasta, a teoria którą uczestnicy misji uważają za najbardziej prawdopodobną, mówi o pandemii mogącej doprowadzić do przejęcia przez zwierzęta władzy na Ziemi.

Serial powstał na podstawie książki o tym samym tytule autorstwa Jamesa  Patterson'a i Michaela Ledwidge'a. (Recenzja książki pojawi się niedługo, aktualnie dzisiaj zaczęłam ją czytać, więc pojawi się w ciągu najbliższych postów). W ciągu dwóch dni nadrobiłam wszystkie odcinki, które zostały wyprodukowane i przetłumaczone na język polski, co sprawiło, że aktualnie jestem na bieżąco. Zaczyna się od lwów, następnie dołączają ptaki, psy, wilki, nietoperze i inne stworzenia. Zagrożenie błyskawicznie pojawia się na każdym z kontynentów. Dzieje się ot tak, po prostu. Piątka nieznanych sobie ludzi nagle dostaje wspólne zadanie. Od tego momentu ich celem jest odkrycie co się stało ze zwierzętami, dlaczego i jak je powstrzymać.
Serial w niektórych momentach jest przewidywalny, można przewidzieć co się stanie na podstawie szablonów, które poznaliśmy w innych filmach, serialach, komiksach czy grach...ale... Zoo jest wyprodukowane w znakomity sposób. Myślę tutaj o scenach z udziałem zwierząt, czy o ujęciach kamery, ale przede wszystkim o sposobie prowadzenia całej opowieści (zgodnie z wspaniałą zasadą, którą lubię) - prosto, szybko i na temat, tak aby widz nie był zmuszony do intelektualnego wysiłku, a do tego aby  na końcu odcinka odczuwał, tzw. lekki głód i z niecierpliwością czekał na kolejny odcinek.
Serial jak już wspominałam zachwyca tak bardzo, że 44 minuty odcinka zmieniają się  w dosłownie kilka sekund.







Aktualnie zarażam moich znajomych tym serialem i mam nadzieję, że Was też trochę przekonałam co do tego serialu :)
Jak zawsze zostawiam zwiastun! 



13 komentarzy:

  1. Wow,nie słyszałam o tej książce ani o serialu ale pomysł jest super i chyba mnie przekonałaś do jednego i drugiego.
    Pozdrawiam
    http://hopploshet.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. jeśli chodzi o takie seriale, bądź książki to średnio lubię takie. Po prostu nie są w moim stylu, ale temat ze zamianą miejsc z zwierzętami jest ciekawy i skłania do przemyśleń ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Serial jest naprawdę bardzo ciekawy. Oglądałam parę odcinków 1 sezonu! Wiem, że jest już 2. Musze to nadrobić. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zapowiada się fajny serial!:) Daj znać czy polecasz tą książkę i czy jest warta zakupu!:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie słyszałam ani o serialu ani o książce ale zaciekawiłaś mnie wiec chyba spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale ciekawie się zapowiada *-*
    Świetny post
    Pozdrawiam
    Love-styl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny pomysł, w końcu jakiś oryginalny serial :D
    Najpierw jednak sięgnę po książkę (żelazna zasada brzmi: najpierw książka, potem adaptacja), więc z niecierpliwością czekam na recenzję :)
    http://roksanaphotoechelon.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Super pomysł. Zapowiada się ciekawie

    http://moda-ponad-zycie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Oo, akurat szukałam jakiegoś serialu do oglądania. Chociaż nie wiem czy nie lepiej zabrać się za książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ooo! Świetny i ciekawy wpis. Mam nadzieję, ze go obejrzę! :)
    Pozdrawiam
    http://jowitamichalowska.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. nie słyszałam ani o książce,ani o serialu, ale mam dziwne wrażenie,że znam skądś tych aktorów... a jak twarz mi jest znana to chętniej po coś sięgam, chodzi mi tu o filmy i seriale :)

    http://mamariw.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie oglądam za bardzo seriali i filmów, ale zaciekawiłaś mnie ;) Chyba będę musiała obejrzeć.

    Pozdrawiam i zapraszam do mnie :)
    http://czarodziejka-ksiazek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń