sobota, 14 stycznia 2017

Harry Potter Spells Book Tag - z okazji I rocznicy śmierci Rickmana ;___;

Hej kochani!
Dzisiejszy post zaplanowałam już z rocznym wyprzedzeniem. Zapewne większość z Was wie, że dzisiaj obchodzimy pierwszą rocznicę śmierci jednego z najbardziej rozpoznawalnych aktorów na świecie. Moim autorytecie ;___;
Mowa tutaj o Alanie Rickman'ie, brytyjskim aktorze filmowym i teatralnym, a także reżyserze i scenarzyście. Znanym chyba każdemu z roli Profesora Severus'a Snape'a. Jego śmierć była ciosem w serce dla dużej grupy ludzi. w tym dla mnie :( Dlatego tak jak już mówiłam, w dniu jego śmierci postanowiłam zrobić ten tak.
"When I'm 80 years old and sitting in my rocking chair. I'll be reading Harry Potter. And my family will say to me. 'After all this time?' And I will say 'Always.' " - Alan Rickman.


Expecto Patronum Książka z dzieciństwa przywołująca dobre wspomnienia.
Często już w podobnych tagach książkowych opowiadałam na to pytanie, dlatego postanowiłam trochę zmienić to pytanie. Myślę, że fajnym powrotem do dzieciństwa jest książka "Strażniczka Książek" autorstwa Mechthild Gläser (o tej książce pojawi się recenzja). <3

Expelliarmus Książka, która w jakiś sposób Cię zaskoczyła.
Tak jak już kiedyś mówiłam, bardzo zaskoczył mnie "Obsydian" autorstwa Jennifer L. Armentrout (recenzja),  początkowo byłam dość sceptycznie nastawiona do tej książki. Myślałam, że seria o kosmitach nie przypasuje mi, ale bach! zakochałam się w niej!

Priori Incantato Ostatnia książka, którą przeczytałeś.
Ostatnio mam dość mało czasu na czytanie, jednakże ostatnią książką jaką miałam okazje przeczytać to "Naznaczeni" autorstwa Jennifer Lynn Barnes. I to właśnie o tej książce pojawiła się recenzja tydzień temu!

Alohomora Książka, która wprowadziła Cię w gatunek, o którym nie wiedziałeś, lub na który nie miałeś wcześniej ochoty.
Nie za bardzo wiem jak na to pytanie odpowiedzieć. Ponieważ prawdopodobnie nie ma takiej książki...  Chociaż.... Mogę to tego zaliczyć "Pięćdziesiąt Twarzy Greya"? Bo to chyba od niej zaczęła się moja przygoda z literaturą obyczajową i romansem (tak tak moi mili, ta książka autorstwa E. L. James zalicza się do takiej kategorii!)

Riddikulus Zabawna książka.
Pewnie każdy z Was zna jednego z najbardziej uznanych amerykańskich reżyserów, a także scenarzystę, aktora, muzyka, producenta, pisarza i kompozytora. Znanego jako twórca „intelektualnej komedii”. O kim mowa? Oczywiście... Woody Allen. "Czysta Anarchia" zawiera osiemnaście przezabawnych i inteligentnych utworów, pełnych surrealistycznego i absurdalnego humoru, gier słownych, jadowitej satyry.

Sonorus Książka, o której wszyscy powinni wiedzieć.
Wydaje mi się, że taką książką są wszystkie opowiadania Arthura Conan Doyle'a o Sherlocku Holmesie. I już mogę Wam powiedzieć, że czekam na przesyłkę z "Księgą wszystkich dokonań Sherlocka Holmesa" i to według mnie jest książka warta przeczytania (nawet jeśli nie miałam jej jeszcze w rączkach)

Obliviate Książka lub spojler, o której chciałbyś zapomnieć.
Wydaje mi się, że nie ma takiej. Każda książka, którą kiedyś przeczytałam miała w sobie coś, co jest warte zapamiętania.

Imperio Książka, którą musiałeś przeczytać do szkoły. 
Trochę nie rozumiem tego pytania. Miałam dużo lektur szkolnych, przez 11 lat trochę się uzbierało... Dlatego nie odpowiem na to pytanie... bo po prostu nie rozumiem xD

Crucio Książka, którą ciężko było Ci przeczytać.
Muszę się przyznać, że trudno było mi skończyć "Elitę" autorstwa Kierry Cass oraz "AFTER: już nie wiem, kim bez ciebie jestem" autorstwa Anny Todd.

Avada Kedavra Książka, która mogłaby zabić (twoja własna interpretacja)
Myślę, że istnieją takie książki. Owa książka musi być naprawdę dopracowana, niepowtarzalna. Taka, która wpływa na naszą psychikę. Wtedy, gdy czytając ostatnie strony czujemy, że nie przeżyjemy zakończenia. Gdy modlimy się, by kolejna część leżała już obok nas. Gdy coś strasznego dzieje się naszym ukochanym bohaterom. Bądź autorowi książki włącza się światełko przy nazwie "śmieszkowanie" i zakończy w połowie zdania, bądź akcji.  I to waśnie to zabija czytelnika na dłuższy czas = KAC KSIĄŻKOWY

I to już koniec na dzisiaj!
Dziękuję Wam za poświęcony czas i czekam na Wasze komentarze!
Jeśli ktoś chce zrobić ten tag, dajcie znać!

4 komentarze:

  1. Chyba czas zaopatrzyć się w "Czystą anarchie" na długie zimowe wieczory,żeby poprawić sobie humor. Dziękuję za podsunięcie pomysłu. Świetny wpis :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawy sposób na post! Kocham HP! ♥
    modaidekoracje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Patiii.... Podsunąć Ci trochę spojlerów o których chciałabyś zapomnieć? Mogę to szybko załatwić. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam Harrego Pottera! Świetny wpis :)

    http://jowitamichalowska.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń